Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Mały "serwer"

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Mały "serwer"
From: Atlantis <marekw1986NOSPAM@wp.pl>
Date: Fri, 29 Sep 2017 18:35:39 +0200
On 29.09.2017 11:11, sczygiel@gmail.com wrote:

To wykrywanie ruchu to w kratke działa. Miałem w łapach już trzy
modele tych kamerek i nie raz i nie dwa filmik z wykrycia ruchu
zaczynal sie jak juz listonosz odchodzil od drzwi a filmiku jak
przychodzil nie bylo. I znajomy mi mowil ze te funkcje w onvifach są
"shit". Przy czym mialem podefiniowane strefy wykrycia ruchu.

Ja też nie mam zamiaru polegać na wykrywaniu ruchu po stronie kamery. Jeśli już będę tego potrzebował, to prędzej zlecę to jakiemuś skryptowi po stronie serwera albo po prostu zainstaluję PIR-kę podłączoną do jakiegoś modułu na MCU.

tak czy siak trzeba nieco pobadac i zobaczyc która kamerka sobie
dobrze daje rade. Ja szedlem w budżet więc nie narzekam ale jak masz
fikusniejsze potrzeby to moze moja ściezka ci nie podpasowac.

Moje są niby z nieco wyższego przedziału cenowego (200-300 zł) ale to i tak ciągle proste, chińskie kamerki. W tej chwili mam zrobione proste pobieranie klatek i zapisywanie ich w formie plików jpg. W przypadku nowszych modeli jest to banalnie proste - aktualny obraz jest wystawiany przez kamerę przez http i wystarczy go sobie pobrać cURL-em albo wgetem. Starszy model wystawia w ten sposób tylko miniaturkę, więc trzeba się dobrać do streama przez rtsp i przerobić go na jpg za pomocą FFmepg.