Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Mały "serwer"

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Mały "serwer"
From: sczygiel@gmail.com
Date: Fri, 29 Sep 2017 02:11:20 -0700 (PDT)
W dniu piątek, 29 września 2017 10:27:50 UTC+2 użytkownik Atlantis napisał:

> Mowa o tanich kamerkach Overmax. One z tego co pamiętam posiadają
> funkcje wrzucania materiału na NTP, ale nie testowałem jeszcze tej
> funkcji i nie jestem pewien, czy uploadują w pełnej rozdzielczości. Bo z
> tego co pamiętam, w niektórych modelach jest też funkcja wysyłania
> stopklatek na maila po wykryciu ruchu, ale niestety tylko w zmniejszonej
> rozdzielczości...
> Po RTSP niezależnie od modelu można się dostać do właściwego strumienia
> wideo 720p
>
> Przy takim podejściu do zagadnienia da się w jakiś rozsądny sposób
> [...]

Tu zaczyna sie dżungla. Kamerki w standardzie onvif z jednej strony sa
relatywnie standardowe a z drugiej nie kazda ma te same funkcje co inna i nie
dziala tak samo.

Musisz szukać i próbować. Ja kupilem kamerki po 110-140pln za sztuke.
i one potrafia pchać rtsp do ftp.
Ale tego jak to robią to juz nie badałem. Niektóre wrzucaja kawałki po 5 minut
i datuja nazwe, inne pchaja pod te sama nazwe ale daje sie plik podmienic i
"strymować" jego rozmiar na filesystemie.

Ja u siebie z racji skromnosci zasobów zrobilem zrzucanie obrazka co 5 sekund i
obrazki są datowane. No i potem je sobie kompresuje do video co daje film
poklatkowy.

To wykrywanie ruchu to w kratke działa. Miałem w łapach już trzy modele tych
kamerek i nie raz i nie dwa filmik z wykrycia ruchu zaczynal sie jak juz
listonosz odchodzil od drzwi a filmiku jak przychodzil nie bylo.
I znajomy mi mowil ze te funkcje w onvifach są "shit".
Przy czym mialem podefiniowane strefy wykrycia ruchu.

tak czy siak trzeba nieco pobadac i zobaczyc która kamerka sobie dobrze daje
rade. Ja szedlem w budżet więc nie narzekam ale jak masz fikusniejsze potrzeby
to moze moja ściezka ci nie podpasowac.