Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Wirtualizator / hypervisor x86

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Wirtualizator / hypervisor x86
From: sczygiel@gmail.com
Date: Fri, 22 Sep 2017 13:27:17 -0700 (PDT)
W dniu piątek, 22 września 2017 21:58:03 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały
napisał:
> Cześć.
>
> Z braku pl.comp.os.any zmuszony jestem napisać tutaj.
>
> Poszukuje wirtualizatora x86 który:
>
> a) pracuje na normalnym, współczesnym komputerze x86
> b) nie wymaga OSa pod podem, sam jest sobie OSem
> c) celowany jest raczej w niewielkie ilości pamięci, to nie zagadnienie
> serwerowe
> e) idealnie - odpala się zaraz po BIOSie i automatycznie odpala maszyny
> wirtualne, potem ma do niego dostep przez siec i lokalnie.
> f) pozwwala na podglądanie ekranów maszyn na głownym ekranie

> [...]

Znam tylko esxi/vsphere

Kiedys to bylo dosyć gietkie narzedzie własnie typu baremetal choć pod spodem
tak naprawde siedzi linux.

Innych nie kojarze.

W praktyce postawienie czegos na linuxie zdaje egzamin. Zazwyczaj jak sie
dobrze skleci to wstaje samo i tzw. test Wernera* zdaje.

* Dyrektor Werner miał taki test ze kazał adminom pogasić serwery, i stanąc
przy scianie w serwerowni.
nastepnie wciskał guzik power na zgaszonych serwerach, czekał tyle ile mu
adminy powiedziały ze trzeba czekać a nastepnie dzwonił do call center pytając
czy im system działa.

nie robił tych testów często ale jednak czasem były robione.

Staram sie moja skrzynke konfigurować aby była zgodna z tym testem. W moim
przypadku dyrektorem jest żona która wciska guzik po wyłączeniu zasilania przez
elektrownie. Ale to tak nawiasem.

Zerknij w vsphere, zbadaj czy nadal jest darmowe bo moglo sie cos zmienić...