Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Klawiatura nie działa w czasie startu

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Klawiatura nie działa w czasie startu
From: Jan Stożek <conus-spm@chello.pl>
Date: Wed, 13 Sep 2017 20:34:33 +0200
Po głębokim namyśle Jan Stożek napisał w Sunday 10 of September 2017
10:37:

> Od jakiegoś czasu (trudno mi określić od jakiego, bo zwykle nie
> jest mi to do szczęścia potrzebne) klawiatura przestała mi działać
> podczas POST-u. Nie działa do tego stopnia, że nie reaguje nawet na
> naciskanie caps lock / num lock. Obserwacja podczas startu sugeruje,
> że klawiatura nie dostaje sygnału resetu - a w każdym razie zawsze
> podczas uruchamiania komputera na chwilę zapalała wszystkie
> kontrolki i zaraz potem je zaraz gasiła, a teraz tego nie robi:
> kontrolki są cały czas wygaszone. Dopiero kiedy zacznie uruchamiać
> [...]

        Rozwiązanie okazało się *bardzo* zadziwiające. Otóż okazało
się, że po wymianie karty graficznej na słabszy model praca klawiatury
wróciła do normy. Jeszcze będę obserwować, ale może i praca płyty
głównej się wyrównała. Być może więc to nie mamuśka, ale grafika
strzeliła niewyróbkę (albo zasilacz - choć ten jest najnowszy w całym
zestawie).

        Bardzo dziękuję za pomoc i sugestie.

PS. Dodatkową zaletą jest to, że jest zdecydowanie ciszej. ;-)

--
Pozdrawiam,

(js).

PS. Odpowiadając bezpośrednio proszę usunąć minus wraz ze wszystkimi
kolejnymi literami.