Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Klawiatura nie działa w czasie startu

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Klawiatura nie działa w czasie startu
From: marrgol <marrgol@address.invalid>
Date: Sun, 10 Sep 2017 17:02:38 +0200
On 2017-09-10 at 10:37, Jan Stożek wrote:
Mam pewne podejrzenia, że płyta główna zaczyna zgłaszać upadłość:
coraz częściej po wciśnięciu wyłącznika komputer nie startuje i muszę
nacisnąć reset.

To dość typowe objawy zużycia/awarii kondensatorów elektrolitycznych
na płycie i/lub w zasilaczu (ale raczej na płycie).

Ostatnio też zaczęły się pojawiać dziwne zachowania
podczas pracy (np. zawieszenia albo wygaszenie monitora), których
wcześniej nie było.

A to i problem z klawiaturą może być skutkiem tych problemów
z zasilaniem.  Ja bym na początek wymienił kondensatory dookoła
procka i mostka północnego (bo tam najcieplej i to te zwykle
wysiadają.)

--
mrg