Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Malutki PC z dwoma dziurkami RJ45

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Malutki PC z dwoma dziurkami RJ45
From: "BUNIEK" <mbuniek@interia.pl>
Date: Mon, 4 Sep 2017 00:46:17 +0200
Szukam więc jakiegoś maleństwa na router. Na marginesie: pewnie nic nie przebije cenowo terminala HP T5730 (20zł),

Jak będzie wersja 2GB ram i 2GB flsha idzie postawić na tym linuxa.

HPT5740 posiada SATA i czesto 2GB/GB Dysku flash ale 32bit/ale HT (CPU Atom)
Jeden Ethernet nie jest przeszkodą aby zrobić ROUTER - ale trzeba posiadać SWITCHA z Vlanami np 5 port 1Gb/s okolo 100pln. Lepszy Switch w zawsze sie przyda :)

Ostatnio z tego terminala odpalone zostało: Server plików, szyfrowany tunel, i uruchomiliśmy serwer WWW, routera jeszcze nie ale to formalność :)

Kiedyś uruchamiałem na tym Terminalu i na wcześniejszych PfSense(router), i działał

Obecnie tą rolę pełni PC z dodatkowa karta sieciową, ale to troche spora obudowa mimo że mniejsza niż normalna. Szukam czegoś *maleńkiego*. Oczywiście rownież taniego ;)

Nie wiem jakie masz tam bebechy, ale jak juz masz kompa to może postaw tam cos do wirtualizacji i jednego pudla zrób i router i NAS i co tam jeszcze Ci sie przyśni. Jak stoi pudlo które więcej robi to i wymiary łatwiej przełknąć :)

BUNIEK