Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Intel Xeon E5-2609 v4 @ 1.70GHz

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Intel Xeon E5-2609 v4 @ 1.70GHz
From: pueblo <nomail@nomail.pl>
Date: 08 Apr 2017 12:40:07 GMT
Witaj peter, 07 kwi 2017 w news:oc8ue7$4u6$1@node1.news.atman.pl
napisałeś/aś:

> Na 4 pozycji jest test CPU-prime numbers ( tak ja używam program do
> testowania liczb pierwszych) Xeon bije na głowę pozostałe procesory.
> Jednak test z pozycji 2 CPU Integer Math stoi w sprzeczności z poz 4
> bo test liczb pierwszych opiera się na na Integer Math.
> Oczywiście masz rację, że w konkretnym przypadku konkretnego
> programu obliczeniowego może okazać, że słabszy procesor w ogólnym
> teście może być lepszy w konkretnej aplikacji. Dlatego najlepszym
> rozwiązaniem byłoby test mojego programu z konkretnym procesorem.
> [...]
Screeny pochodzą z tegoż programu passmarka, ale wersji 8. W wersji trial
też możesze sobie tak porównywać - Baseline-Manage Baselines - i
wyszukujesz, co chcesz. Zwróć uwagę, że na tej stronie:
https://www.cpubenchmark.net/compare.php?cmp[]=2850&cmp[]=2874&cmp[]=2919
wynik tego Xeona to 6983 i pochodzi "aż" z 3 próbek, więc słabo.
Mimo tego, w sposób podany powyżej, program wyszukuje więcej, bo 8 testów
tego Xeona przesłanych przez użytkowników, z których wszystkie poza
jednym znacznie przewyżają wynikiem CPU MArk ten podany wyżej(jak
rozumiem średnią z 3 próbek) Dziwne. Wszystkie te maszyny mają od 64 do
96 GB Ram! Ten Xeon z najniższym wynikiem 6488, to jakaś maszyna HP
(jedyna w zestawie) na Windows Server 2012 - pozostałe W7 i W10.
Ciężko jest zaufać tym wynikom, jeśli chodzi o Xeona - trochę mała
próbka. Musisz poszukać - na pewno gdzieś ktoś robił podobne testy
porównawcze. Warto też porównać obsługiwane instrukcje itp.
http://www.cpu-
world.com/Compare_CPUs/Intel_CM8066002032901,Intel_CM8067702868219,Intel_
CM8067702868535/
lepiej jednak zweryfikować to na stronie Intela
A jeśli chodzi o rozbieżność testów Integer/Prime to nie wiem - dlatego
wrzuciłem na dropboxa plik z opisem testów, który zresztą pochodzi z
pomocy do programu.