Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] zagadnienie

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] zagadnienie
From: Marsjanin <mars@marsjanin.tk>
Date: Fri, 20 Jan 2017 11:04:59 -0000 (UTC)
Dnia Thu, 19 Jan 2017 23:02:08 +0100, JaNus napisał(a):

> A co  oznacza gwiazdka zaraz za  "... się"*? Że jednak  jakiś sposób
> jest?

Wyjaśniłem  dwie  godziny  i  20  minut  przed  Twoim  postem.  Musisz
dużo  grup czytać.  :)  Dobrze kombinujesz,  teoretycznie na  wszystko
odpowiedzią jest brute force, zwłaszcza  bez par kluczy a przy zwykłym
haśle.

> Wyścig pomiędzy szyfrowaniem a dekryptażem  co i rusz ma zaskakujące
> zwroty, coś jest długo szczelne,  aż ktoś znajdzie wydajny algorytm,
> i szyfr się sypie!

Spektakularnie  wysypał to  się  TrueCrypt. I  nie  do końca  algorytm
poległ.

> Zajrzałem na  stronę PL-dystrybutora, pobrałem RAR-a,  myśląc, że za
> darmo, ale okazuje  się, że tylko przez  40 dni. Czy może  tak jak z
> Total  Commanderem, że  p upłynięciu  okresu trial  - monituje,  ale
> działa, choć  bez klucza... To  ile kosztuje wersja  dla szaraczków,
> "domowa", czyli nie-firmowa?

Krąży po sieci legenda, że ktoś  kiedyś kupił ten program. Prawda jest
inna:  dostał ten  kosztowny kod  na  urodziny od  babci. :)  Wszystko
działa  tak jak  opisałeś, to  ruski  program, oni  dobrze wiedzą,  że
cracki pojawią się szybciej niż ich  blokująca się wersja i leją na to
równo od pewnie 20 lat,  odkąd pamiętam wyskakiwało okienko „zapłać” i
używać się dało dalej.

Tyle pod Windowsem, ale śmiertelnikowi tam WinRAR do niczego potrzebny
nie jest, teraz już są lepsi gracze na rynku w walce o kilobajty, poza
tym również szyfrowanie ma lepsze odpowiedniki… 7z też ma hasła i to z
tego co kojarzę oparte o podobny mechanizm jak RAR. Z kolei xz próbuje
Modę na Sukces na dyskietkę zmieścić… No w każdym razie próbuje. :)

--
Pozdrawiam,
Marsjanin