Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] zagadnienie

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] zagadnienie
From: Marsjanin <mars@marsjanin.tk>
Date: Thu, 19 Jan 2017 12:52:24 -0000 (UTC)
Dnia Wed, 18 Jan 2017 19:51:51 +0100, Irokez napisał(a):

> Pamiętam, jak specjalnym programikiem kompresowałem EXE'ki aby mniej
> na  dysku 420MB  miejsca zajmowały  :) Ja  LHarc mało  używałem, RAR
> głównie, fajny "interfejs" i spora kompresja była.

Whisky w  oku się  kręci, Panowie…  Coś tam było,  cuda się  działy na
Win95…

Ale przed ta  epoką jakoś z archiwerów jak dla  mnie rządziło ARJ. RAR
nastał właściwie z  epoką WinRAR-a. RAR wygryzł go  właściwie – według
mnie –  nie tyle  kompresją, co  szyfrowaniem. RAR-a  do dziś  „nie da
się”* złamać,  a hasła w ARJ  czy ZIP nie  są tak bezpieczne no  i nie
szyfrują listy plików. Poza tym  ZIP obsługiwał multiparty w prostacki
sposób i przegrał szybko mimo  wbudowania go w Windowsy… A może dzięki
temu? ;)

--
Pozdrawiam,
Marsjanin