Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] zagadnienie

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] zagadnienie
From: Marsjanin <mars@marsjanin.tk>
Date: Thu, 19 Jan 2017 12:57:59 -0000 (UTC)
Dnia Tue, 17 Jan 2017 13:07:30 -0800, TurboPascal napisał(a):

> 3.  Zakładając, że  na  "chorym" jest  Windows -  co  najmniej XP  -
> używając programu  DiskPart kasujemy  - jak  to mawiają  Rosjanie, a
> może  jacyś  inni  -  "na wsjakij  słuczaj"  wszystkie  partycje  na
> pendrajwie. Najczęściej będzie to tylko partycja Primary.

Nie  wiem  co  prawda  jak  dokładnie  działa  program  DiskPart,  ale
słyszałeś o MBR?  Skasowanie partycji to za mało,  należy nadpisać MBR
nowym.

Po drugie, zakładam, że na zdrowym kompie jest antywirus, który nawet,
jeśli nie zna tego nowego wirusa,  to z góry zapobiegnie wykonaniu się
jakiegokolwiek kodu  z nowo  włożonego pendrive.  Wtenczas nie  ma się
czego bać i po prostu sformatować pena w zdrowym kompie.

Po trzecie primo, ultimo – nikt jeszcze nie napisał, by wszystko co da
się zapisywać  (pendrive), mało,  wszystko, co  ma wirusa  zaskoczyć z
nienacka, na zarażony komp kopiować w trybie awaryjnym.

--
Pozdrawiam,
Marsjanin