Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] laptop się dziwnie grzeje

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] laptop się dziwnie grzeje
From: Olaf Frikiov Skiorvensen <Belzebub@invalid.invalid>
Date: Sat, 19 Nov 2016 16:45:24 +0100
Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 19 Nov 2016 15:28:02 +0100
 doszła do mnie wiadomość  <o0pngh$8mh$1@dont-email.me>
 od ToMasz <tomasz@poczta.fm.com.pl>  :

>amilo 1650g
>sempron 3400+

No to masz w tym laptopie hardware, które(pracujące jako router)
bezproduktywnie emituje ciepło do otoczenia.

>tak, oryginalny z lapka.
>wiem, ale ten modem lte działa tylko z windowsem. Tam musi być internet
>rozprowadzany kalbem itp. nie da sie inaczej. w tej cenie oczywiście.

Modem Windows only? Co to za cudak?

>Dobrze że że ten Amilo o tym niewie. działa tak drugi rok. tyle ze nie
>wiem czy się grzał aż tak, czy nie. pozatym jak go motowałem to środek
>lata był, 30 stopni. teraz tam gdzie jest laptop jest maksymalnie 17. a
>może się trafić 8

Ja też mam sporo laptopów, nawet zaawansowane modele wymagają co
pewien czas wymiany pasty czy witraków, bo inaczej się zglejują.

>NIEEEEE. i dlatego ta aluminowa blaszka separująca, bo bez niej
>wentylator niemiałby gdzie dmuchać. Działa, i właśnie jego bezustanna
>praca, zwróciła moją uwagę. "kaman" macie laptopy i wiecie że jak
>odpalicie system, i zostawicie laptopa, to wentylator nie będie się
>kręcił. jak się jakieś programy uaktywnią, to może raz na jakiś czas. a
>ja mam w laptopie suszarkę do włosów.....
>ToMasz

Nie rozumiem, po diabła jakieś dodatkowe blaszki w systemie
chłodzenia(jeśli jest sprawny, to sam doskonale da sobie radę).
Wiatraczek może się zatrzymywać, a może się nie zatrzymywać, to zależy
od ustawień podsystemu chłodzenia(najczęściej te ustawienia są
hardkodowane w biosie). Nawet w obrębie laptopów tego samego modelu
noże być różnie.
U ciebie może nie działa mechanizm oszczędzania energii PowerNow -
zobacz co mówi speedfan, cpu-z czy coś podobnego, ProcessExplorer od
sysinternals też się może przydać.
--
Całujmy wszyscy dupę Henryka.
http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,1546