Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] laptop się dziwnie grzeje

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] laptop się dziwnie grzeje
From: Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl>
Date: Sat, 19 Nov 2016 11:38:49 +0100
Dnia Fri, 18 Nov 2016 17:57:51 +0100, ToMasz napisał(a):

>  wentylator wyje, a blacha jest
> dość ciepła. kurza twarz. jak by to był kaloryfer pokojowy to na
> powierzchnię i dotyk, powiedziałbym ze spokojnie odprowadza 200 wat.
> Wiem że tak nie jest,  bo zasilacz nie wydoli. obciążenie procesora
> oscyluje pomiędzy 6 a 9 procent.

To się nie trzyma kupy. Z jednej strony wiatrak wyje i radiator zbyt
ciepły a z drugiej strony brak obciążenia procka. Użyj jakiegoś innego
progsa do odkrycia co tak pogania procek.
I druga sprawa - moc typowego procka w lapku to 20-30W, do tego
wystarczy kawałek blachy alu 10x10cm a góra dwa takie kawałki, byle
umieszczone w rozsądny sposób tak by konwekcja zachodziła. kawałki A4 są
za duże - skraj blach jest niewykorzystany bo ciepło jest już wcześniej
odprowadzone (mówiąc w skrócie).
--
Jacek
I hate haters.