Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] partycja systemowa - polaczenie z rozszerzonÄ…

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] partycja systemowa - polaczenie z rozszerzonÄ…
From: sczygiel@gmail.com
Date: Wed, 20 Jul 2016 23:34:16 -0700 (PDT)
W dniu poniedziałek, 11 lipca 2016 23:47:29 UTC+2 użytkownik Em Gie napisał:
> mam partycje podstawowa 30GB (c:) i rozszerzona 470GB (d: e: f: g:)w tym
> pierwsza logiczna 100GB.
>

> Jak, nie ruszajac pozostalych logicznych (dane, dokumenyty etc) zwiekszyc
> podstawowa na powiedzmy 60GB kosztem tej pierwszej logicznej??

Nie czytaj tych rad od siedmiu boleści bo jeszcze najdzie cie ochota na
wypróbowanie i się pozbędziesz danych z dysku. Potraktuj te rady/informacje
jako ciekawostkę do poczytania do poduszki i nic więcej.

Poza zmianą w tablicy partycji trzeba również przenieść dane z tej większej
partycji z jej początku na obszar poza tymi początkowymi 60GB, przekonfigurować
filesystem tak aby sie trzymał kupy po przycięciu go z tych 30GB na początku.
A te partycję systemową sformatować ponownie lub również przekonfigurować.

Niby się to da zrobić ręcznie ale nie jest to akcja dla hexedytora.
A programik "w C" do uczynienia tego nie jest trywialny i jestem w stanie sie
założyć że 99% magistrów inzynierów informatyki z dobrej uczelni w polsce
takiego programu nie napisze.

Do takich celów istnieją gotowe programy które to czynią ale dosyć często te
programy sie sypią jesli dysk do przerobienia miał ciekawszą historię niż tylko
założenie partycji (w Twoim przypadku 30+470). Jesli po drodze był tam linux
albo jakaś inna konfiguracja partycji to może sie po prostu nie udać taka
reorganizacja.

Pożycz od kogoś drugi dysk, przegraj dane, zrób od nowa partycje i nagraj dane
spowrotem. Tak można wręcz gwarantować sukces całej operacji.

Wrzuć sobie w google frazę "partition resize software" i zobacz co mają.
Zainstaluj sobie i zobacz czy wogóle takie ucięcie partycji z przodu jest przez
te programy oferowane.
Za dawnych czasów partition magica raz sie podjąłem akcji zmiany rozmiaru
partycji. Trwało wieki i i tak sie wywaliło.

U Ciebie może być lepiej, szczególnie że te programy stają sie coraz lepsze ale
mam podejrzenie że wcale szybciej niż wykopiowanie, resize i skopiowanie
spowrotem to nie będzie...