Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] partycja systemowa - polaczenie z rozszerzoną

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] partycja systemowa - polaczenie z rozszerzoną
From: sczygiel@gmail.com
Date: Fri, 22 Jul 2016 00:50:30 -0700 (PDT)
W dniu czwartek, 21 lipca 2016 23:37:13 UTC+2 użytkownik JoteR napisał:

> Ale po co? Przecież zdaniem tutejszych mądrali 30 GB na partycję rozruchową
> (nawet z Windows 7/8/10) wystarcza z duuużym zapasem.
> Serio.
> Tak tu pisali. Zwłaszcza fanboje SSD. Nie oszukiwaliby przecież?
>
> JoteR
>
> PS. Zrób tak, jak ci kolega "szczygiel" poradził. Będzie to też dobra okazja
> do zrobienia backupu, wyzbycia się zbędnego śmietnika oraz przeorganizowania
> na nowo układu partycji. Po co ci ich tyle? I w dodatku ta rozszerzona? Jak
> widać na twoim przykładzie - jest to tylko proszenie się o kłopoty w
> [...]

A no właśnie.
Teraz mnie naszło.
Jesli ten dysk 500GB ma jakieś problemy (niezrelokowane sektory, "bad blocki",
uszkodzony filesystem itp.) to lepiej jak to wyjdzie na jaw przy kopiowaniu a
nie gdy się puści taki soft do przerabiania partycji.

Przy kopiowaniu można jakoś zareagować i np. plik który jest nagrany na takim
uszkodzonym sektorze pominąć. Jak puscimy przerabiałke partycji to tylko
paranoja i mądrość twórcy tej przerabiałki ochronią nas przed katastrofą.

A trzeba pamiętać że nie każdy z tych programów robi reorganizację tak aby dysk
był spójny przez cały czas trwania takiej operacji.