Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Swap na macierzy pendriveów

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Swap na macierzy pendriveów
From: JaNus <bez@adresu>
Date: Wed, 2 Mar 2016 12:24:35 +0100
W dniu 2016-03-02 o 11:32, sczygiel@gmail.com pisze:
W dniu środa, 2 marca 2016 11:04:19 UTC+1 użytkownik Konrad Anikiel
napisał:

.

Na pewno lepiej mieć podpiete pod wiecej niż jeden konreoler usb.
Może być warto wpiąć się jednym hubem z prawej, jednym z lewej strony
laptopa i jednym w docka. Wtedy kotrolery będą różne i wydajnośc
powinna być większa. W windowsie sobie zobacz ile masz kontrolerów i
jak podpięte, IMHO tak masz szanse poprawić wydajność...

Jasne że lepiej. Tzn. że trzeba wykorzystać jak najwięcej kontrolerów, a nie mnożyć pendraki na jednym, za pomocą szeregowo namnożonych... hubów? skąd Ci Konradzie to przyszło? Przecież gdy port USB ma podaną przepustowość, to ową granicą transferu namnożone peny będą się musiały dzielić. Żaden ze mnie temato-znawca, ale wydaje mi się, że na jeden port - należy podpiąć jedno "peryferiątko" (no, może dwa dadzą ciut większą sumę transferu? Ale myślę, że wątpię!). Tak tedy raczej musisz iść w tym kierunku, aby każde z nich było dość dużej pojemności. Tak jak napisał "Dominik & Co" - sprawdź też, czy:
> nie można podłączyć czegoś via iSCSI?
 - no albo może jest chociaż eSATA?

Zgaduję, że Lapek jest na gwarancji, i jego otwarcie, i włożenie 'pod maskę" jakiejś hybrydy (SSD+HDD all in one. To się chyba HHD {ang. Hybrid Hard Disk} nazywa). Albo też zażądaj od szefa kasy na tyle SSD-eków, sporych raczej - tyle, ile masz kontrolerów portów USB. Bo więcej to chyba nie ma sensu?

Z drugiej strony jesli masz tez siecówke 1 gbit i jakis szybki nas to
tez może sie dać, jesli to pliki programu...

Tyż pi(ę)knie! No i nie wyklucza użycia _wszystkich_ poprzednio wymienionych patentów: "czegoś via iSCSI", czy eSATA, plus pojemne SSD-eki na każdym kontrolerze USB. tu jeszcze słówko: ilość portów może być większa, niż kontrolerów. No ale nie znam odpowiedzi na kwestię tu ważną: czy te porty będą wolniej chodzić gdy na tym samym kontrolerze będzie więcej urządzeń? Trzeba sprawdzić jakimś softem.

Dobre rady nic nie kosztują

   i przeważnie warte są
                swojej... ceny!