Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Jaka grafika PCI-Express do starej płyty? (oraz PCI Express x16

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Jaka grafika PCI-Express do starej płyty? (oraz PCI Express x16 i obudowy tower)
From: gof@somewhere.invalid (Adam Wysocki)
Date: Sun, 10 Jan 2016 20:10:36 +0000 (UTC)
Cześć,

Mam starą płytę D915GEV i chcę dorzucić do niej jakąś sensowną kartę
graficzną z wyjściem DVI, żeby móc oglądać filmy na TV (do tej pory ten
komputer robił jedynie za serwer, używana była zintegrowana grafika).
Płyta ma jedno złącze PCI Express x16 1.0A (i dwa złącza x1).

Pierwsze pytanie: Jaką kartę polecilibyście do tej płyty? Komputer chodzi
pod kontrolą Linuksa, więc najważniejsze dla mnie, żeby karta bez problemu
działała pod Linuksem.

Budżet mały. To stara płyta, a karta ma być tylko do filmów, nie gram w
gry. Dlatego nie ma sensu kupować wypasionej nówki. Chciałbym się zmieścić
w 50zł za sprawną używkę.

Drugie pytanie: O co chodzi z tym, że karta nie pasuje do obudowy typu
tower? Przykład:
http://allegro.pl/ati-radeoan-x600-128mb-pci-e-low-profile-dvi-i-i5893302418.html

"KARTA NIE PASUJE DO KOMPUTERÓW TYPU TOWER,
NADAJE SIĘ WYŁĄCZNIE DO KOMPUTERÓW LEŻĄCYCH TYPU DESKTOP,
WYPOSAŻONYCH W ZŁĄCZE PCI-E 16x"

Ja mam tą płytę w obudowie tower, ale dlaczego ta karta miałaby do niej
nie pasować? Za niska, czy co? Nie przypasuje żadna karta low profile?

--
"qui hic minxerit aut cacaverit, habeat deos superos et inferos iratos"
http://www.chmurka.net/