Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Zakup podzespołów do PC w dłuższej perspektywie czasu

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Zakup podzespołów do PC w dłuższej perspektywie czasu
From: PeJot <PeJot_slepy_adres@nigdzie.pl>
Date: Sun, 10 Jan 2016 19:18:09 +0100
Czołem. Stoję przed tematem zbudowania dla syna PC do gier ( ale bez zbędnych fajerwerków, podkręcania itp. ), finansowanego *z jego stypendium*, to jest 350 złotych na miesiąc. Do kupienia jest:

1. procesor, myślałem nad i5 4460, koszt rzędu 850 zł

2. mobo, myślałem nad jakimś Asusem z chipsetem B85 w cenie rzędu 350  zł,

http://www.morele.net/plyta-glowna-asus-b85-plus-b85-dualddr3-1600-sata3-gblan-atx-b85-plus-581280/

3. Dysk SSD, ok. 360 zł

http://www.morele.net/dysk-ssd-crucial-bx100-250gb-sata3-ct250bx100ssd1-707617/

4. Pamięć - jeszcze nie wiem która.

Do wykorzystania ze starego PC jest obudowa, zasilacz 550 W OCZ, HDD oraz grafika Radeon R9 270x.

I teraz moje pytania.

Czy 1,2 i 3 są dobrym wyborem - chodzi o stosunek możliwości do ceny.

Biorąc pod uwagę sposób finansowania, czy kupować w każdym miesiącu jeden komponent, czy poczekać parę miesięcy i kupić wszystko na raz ? W związku z kursem dolara ceny ostatnio poszły w górę.

Nie interesują mnie rady typu zasponsoruj/weź kredyt, bo to nie o to chodzi.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem