Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] kopiowanie dysku

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] kopiowanie dysku
From: pueblo <nomail@nomail.pl>
Date: 21 Aug 2015 06:17:39 GMT
Witaj Michal Lukasik, 17 sie 2015 w news:mqsjl0$uqd$1@news.mixmin.net
napisałeś/aś:

> Clonezilla potrafi zrobić backup MBR i tablic partycji.
> W trakcie przywracania możesz wybrać czy chcesz by utworzyła
> partycje i przywróciła powyższe (z zachowaniem pierwotnych
> rozmiarów), czy też chcesz tylko przywrócić dane na już istniejące
> partycje - wtedy zapewne nie obejdzie się bez 'fixmbr'.

Rzeczywiście, w trakcie przywracania były takie opcje, ale przed
kopiowaniem miałem do wyboru tylko cały dysk lub wybór partycji w
pierwszym kroku. Nie widziałem tego na tych przykładach i nie wiem czy
w następnym kroku po wybraniu opcji kopiowania samych partycji, byłaby
mozliwość dodatkowego skopiowania MBR? Dlatego dla pewnośći zrobiłem
tak jak zapowiadałem i skopiowałem cały dysk, bo nie za bardzo miałem
pomysł czym ten mbrfix zrobić w razie w (brak płyty)

> Natywnym się nie przejmuj bo takiego dysku (4Kn) na 99,9% nie masz -
> AFAIK tylko na specjalne zamówienia.
> Twoim zmartwieniem jest wyrównanie partycji, oczywiście tylko jeśli
> Twój dysk jest na tyle duży, że emuluje sektor 512.

Operacja się udała. Dysk emuluje 512. Nauka jest taka, że jeśli program
do klonowania jest dobry, to jeśli wcześniej partycje były wyrównane,
to po kopiowaniu też będą.
Dzięki.