Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] kopiowanie dysku

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] kopiowanie dysku
From: pueblo <nomail@nomail.pl>
Date: 16 Aug 2015 14:53:50 GMT
Witaj Michal Lukasik, 16 sie 2015 w news:mqq383$te5$1@news.mixmin.net
napisałeś/aś:

> http://clonezilla.org/

Super, jest chyba nawet w iso partedmagic, który mam na penie.

> Nie musisz. Tworząc obrazy partycji możesz od razu podzielić je na
> części o rozmiarze "zjadliwym" dla FAT32.

Jak jest tak możliwość w tym programie to super.

> Nie musisz nawet tak kombinować. Wskażesz po prostu, dla których
> partycji chcesz zrobić obrazy czy też klona.

Tu muszę wyjaśnić skąd taki głupi pomysł. Bałem się, że jak zaznaczę do
kopiowania 2 partycje z 3, to owszem - skopiuje, ale może być że nie
wystartuję z tego dysku. Dlatego chciałem opcję zaznaczenia CAŁEGO
dysku do skopiowania, żeby mieć pewność że będzie identycznie, tylko
nie chciałem na tym etapie przewalać danych z ostatniej partycji.

Jeśli zaznaczę do kopiowania dwie pierwsze partycje, to po wgraniu ich
na nowy dysk, zabootuję? Pierwsza partycja będzie się zaczynała od tego
samego sektora co na źródłowym dysku? Jeśli nie zabootuje, to będzie
trzeba skopiować jeszcze MBR?
Co do Advanced Format to coś poczytałem i z jednej strony to takie
proste - start i koniec partycji musi być podzielny bez reszty przez
4096 b, a z drugiej - są dyski AF emulujące sektory 512 i są Native AF,
których już windows 7 nie wspiera(ale jak to rozumieć?) Przynajmniej wg
tego co tu przeczytałem:
https://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/desktop/hh848035
(v=vs.85).aspx
Dzięki. Pozdrawiam