Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] kopiowanie dysku

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] kopiowanie dysku
From: pueblo <nomail@nomail.pl>
Date: 15 Aug 2015 17:13:13 GMT
Witam
Na pewno ktoś już to przerabiał, to proszę o podpowiedź, bo nie
ogarniam tematu we wszystkich szczegółach.

Źródło: hdd (sektory 512), partycja stworzona przez instalatora windows
7 (bez literki) plus dwie partycje podstawowe C i D
Cel: większy hdd z Advanced Format.
Pierwszy dysk jest w laptopie i chcę najpierw go skopiować do obrazu na
dysku zew., potem włożyć nowy dysk do laptopa i wgrać na niego obraz.
Jaki program da mi 100% pewność, że zabootuję system z nowego dysku i
nie będzie problemów w związku z przejściem na Advance Format?
Taki, który zabootuje z pendrive lub cd albo jest w jakimś live
linuksie.

Druga sprawa. Dysk zewnętrzny jest sformatowany w FAT32 więc muszę
zmniejszyć partycję FAT i stworzę drugą NTFS(na obraz hdd), więc chcę
mieć pewność że program do kopiowania ją bez problemu zobaczy.

Trzecia sprawa. Tak naprawdę nie chcę i nie muszę kopiować trzeciej D
partycji od razu. I tak będę chciał zmienić rozmiar pierwszej C na
docelowym dysku. Wymyśliłem, że mogę najpierw usunąć partycję D na
źródłowym dysku, skopiować dysk (czyli w tym momencie tak naprawdę
skopiuje 2 pierwsze partycje) Potem zrobię undelete tej partycji i dane
z niej skopiuje w tradycyjny spodób na nowy dysk.
Jak najbezpieczniej zrobić taki delete/undelete?
Będę miał mało czasu i nie mam możliwości eksperymentowania, więc będę
wdzięczny za podpowiedzi.