Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Nforce 4 i dysk 4TB

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Nforce 4 i dysk 4TB
From: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com>
Date: Thu, 28 May 2015 03:33:09 +0200
Dnia Wed, 27 May 2015 16:39:18 +0100, Michal Lukasik napisał(a):

> Ostatnio kupiłem używaną 64 za ~90zł. Tania była bo bez TRIM - no ale
> wystarczyło poszukać i znalazł się firmware, który to zmienił. ;D

I 64GB SSD wystarczy każdemu. Juppi!

(ciach…)

> Przy SATA 1.5Gb też widać różnicę - siła SSD leży w krótkim czasie
> dostępu mniej w transferze. No i przy SSD+HDD masz równoległy dostęp do
> danych co dodatkowo wpływa na wygodę używania OSa.

Tia. Szczególnie, jak OS i zainstalowany soft wpieprzy ze 40 czy więcej GB.
I zacznie się żonglerka pt. co by tu jeszcze wypieprzyć na talerzowca. No i
przewalenie np. profilu przeglądarki z SSD z powrotem na - uwaga - HDD -
zajedwabiście wpłynie na responsywność owej. A jeszcze jak się program
pocztowy przewali. Albo jeszcze lepiej czytnik RSS. Cudnie będzie. Kupić
szybkiego SSD po to, by z niego dane przewalać z powrotem na HDD. Po to, by
jakiś artysta mógł się brandzlować hasłem „no ale system Ci wstaje w 20
sekund”.

> Coś za coś. Ma być szybko to trochę wysiłku trzeba włożyć w złożenie
> tego do "kupy".

Akurat kable są najmniejszym problemem.

(ciach…)

[ Jak mawia stare przysłowie: Kto nie ma szczęścia w kartach, ten nie ma   ]
[ pieniędzy na miłość...                              (znalezione w necie) ]