Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Nforce 4 i dysk 4TB

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Nforce 4 i dysk 4TB
From: "Piotr B. [pb2004]" <p_borkowski@nospamgazeta.pl>
Date: 30 May 2015 18:20:04 GMT
Michal Lukasik <michu_l@tlencut.pl> wrote:

> Mniejsza o to.
> Zacznij odchudzać Windows, po kolei:
>        - wywal wszystkie stare updejty (nie planujesz chyba roll-backów?)
> https://support.microsoft.com/en-us/kb/2852386
>        - wywal punkty przywracania prócz ostatniego (ja nie używam wcale - w
> razie W mam backup wszystkiego)
> http://windows.microsoft.com/en-gb/windows/delete-restore-point#1TC=windows-7
>        - wywal (lub na razie tylko sprawdź jego rozmiar) zawartość folderu
> prefetch (po zainstalowaniu SSD i tak do wyłączenia tak samo jak
> superfetch czy indexowanie - nie ma sensu przy SSD)
> [...]

Bo to jest nieoficjalny artykuł FAST PUBLISH i może zawierać
nieprawidłowe dane. Nie pamiętam czy Windows 7 miał defrag z opcjami /O
/K /L. Jeśli tak to porada o defragmentacji jest błędna.

>        - wyłącz w ogóle chashe przeglądarki (masz NASa - zainstaluj sobie
> proxy, np. Squid) albo ustaw jakiś "mały" - powiedzmy 10MB.
>        - jeśli nie używasz wyłącz hibernację (Win sam powinien usunąć
> hiberfil.sys)
> https://support.microsoft.com/en-us/kb/920730
>        - przenieś pagefile na inną partycję niż systemową (nie zaszkodzi
> ustawić rozmiaru na "sztywno" - rozmiar w zależności od potrzeb)
> http://windows.microsoft.com/en-gb/windows/change-virtual-memory-size#1TC=windows-7

Kontrproduktywne. Pagefile.sys musi być na najszybszym dysku.

> [...]
> między SSD i HDD - w razie padu ma to też duży plus)

> To podstawowe rzeczy. Sprawdź o ile "lżejszy" będzie Twój Win7 i
> ewentualnie zdecyduj czy i jaki SSD byłby wystarczający.

> BTW. Jak zdecydujesz się na SSD to możesz spróbować przerzucić OS w
> niezmienionej postaci na nowy dysk i po zainstalowaniu dodatkowo Windows
> na SSD, możliwe, że windowsowy BootManager pozwoli na uruchomienie tego
> starego (nie przerabiałem tego w konfiguracji jak Twoja, ale IMO powinno
> się dać - w razie 'W' możnaby użyć GRUBa, LILO czy SYSLINUX). Będziesz

Wystarczy windowsowy bootloader i polecenia bcdboot i bcdedit.

--
Piotr Borkowski