Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Nforce 4 i dysk 4TB

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Nforce 4 i dysk 4TB
From: Michal Lukasik <michu_l@tlenCUT.pl>
Date: Thu, 28 May 2015 19:57:17 +0100
On 28/05/2015 02:33, Przemysław Ryk wrote:

I 64GB SSD wystarczy każdemu. Juppi!

Są tacy co im 2TB nie wystarczy.

Tia. Szczególnie, jak OS i zainstalowany soft wpieprzy ze 40 czy więcej GB.
I zacznie się żonglerka pt. co by tu jeszcze wypieprzyć na talerzowca. No i
przewalenie np. profilu przeglądarki z SSD z powrotem na - uwaga - HDD -
zajedwabiście wpłynie na responsywność owej.

A po jaki "grzyb". Przy dzisiejszych transferach z Internetu można całkowicie zrezygnować z cache dla przeglądarki (ma to też plusy ze względów bezpieczeństwa, ale to inny temat), albo wrzucić do RAM (przy dzisiejszych ilościach). Że już nie wspomnę o tym, że NASa to ma prawie każdy i zainstalowanie proxy na tymże to kilkanaście minut roboty.

> A jeszcze jak się program
pocztowy przewali. Albo jeszcze lepiej czytnik RSS. Cudnie będzie. Kupić
szybkiego SSD po to, by z niego dane przewalać z powrotem na HDD. Po to, by
jakiś artysta mógł się brandzlować hasłem „no ale system Ci wstaje w 20
sekund”.

Bzdety wypisujesz. Te "20s" to akurat najmniej istotna z zalet.
Sam mam na 64GB dwa OSy ze wszystkimi narzędziami jakie są mi potrzebne i do tego spory zapas miejsca (~15GB poligonu na testowanie różnych dystrybucji). Znam przynajmniej sześciu "ludków", którym też to wystarcza. I szczerze powiedziawszy IMO jeśli to komuś nie wystarcza to jest dla mnie zwykłym lamerem. Notorycznie mam do czynienia z komputerami, gdzie ludzie instalują po kilka programów służących do tego samego, albo trzymają na partycji z OS programy, które używa się raz może dwa w roku (np. wszelkie disk managery). Inna "choroba" to instalowanie kilku media-playerów, kilku niepotrzebnych kodek paków, itd. Nie chce mi się wypisywać bo to i tak niczego nie zmieni.

Akurat kable są najmniejszym problemem.

Tu zgoda. Jak widać niektórych "przerasta" inna rzecz, mianowicie "okiełznanie" OSa.
--