Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Nowe rozważania o starym pececie.

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Nowe rozważania o starym pececie.
From: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com>
Date: Wed, 4 Feb 2015 01:31:35 +0100
Dnia Tue, 3 Feb 2015 19:55:14 +0100, R.e.m.e.K napisał(a):

> O, fajnie, ze to napisales. Teraz jeszcze prosze rozwon mysl "kompa nie
> poznaje".
> Czy masz na mysli jedna z ponizszych opcji?
> a) szybcej startuje system (mantra Przemka, ktoremu sie wydaje ze SSD
> przyspiesza TYLKO
> start)
> b) szybciej startuja aplikacje
> c) system jest bardziej responsywny (klik i akcja, a nie klik i... ...a ...k
> ...cja)
> d) inne mozliwe odczucia

Ta jest. Szczególnie przy P4 ta responsywność (np. przeglądarki) to
masakrycznie wzrośnie. Co tam procesor, co tam pamięć operacyjna…

Zresztą pisałem już - jak komuś do konfiguracji z P4 poleca się w pierwszej
kolejności wstawienie dysku SSD, to - jak dla mnie - polecający to
rozwiązanie stanowi klasyczny przypadek fanboy'a. Już pisałem, że za 300 PLN
to owego P4 wymieni się na Core 2 Duo z 4GB pamięci i płytą pod to oraz
kartą grafiki. Jeżeli chcesz mi wmawiać, że taka zmiana nie poprawi komfortu
pracy, a wstawienie do P4 dysku SSD poczyni cuda, to proszę Cię bardzo -
wmawiaj dalej. Ciekaw jestem, jakich karkołomnych przykładów się naczytam.
Argumentów po tekście „SSD musisz mieć” już się nie spodziewam.

Jak też pisałem - ja tam system uruchamiam, odpalam narzędzia, na których
pracuję i… na nich pracuję. I tak - przeglądarkę mam otwartą cały czas,
program pocztowy mam otwarty cały czas, jak składam materiał to również
narzędzia do tego celu mam otwarte cały czas. Po cholerę mam je co chwilę
zamykać? Po to, żeby się pomasować po brzuszku, jak to mi Shop szybko z SSD
się uruchamia? Wolne żarty.

Ale jak bardzo chcesz, to ja Ci mogę zrobić jaką różnicę na wydajności mam w
obróbce materiału między Core 2 Duo + 8 GB ram i danych na SSD, a Core i5,
32 GB ramu i danych na HDD. Nic specjalnie skomplikowanego - akcja wczytaj
grafiki z danego katalogu, spłaszcz, skonwertuj do wybranego profilu
barwnego, zapisz i tak po kolei wszystkie.

Jak bardzo chcesz, to poszukam, czy gdzieś nie mam zrzuconego jakiegoś
materiału z gry FRAPSem. Możem sprawdzić, ile czasu trwa jego konwersja na
potrzeby publikacji w YouTube na owym Core 2 Duo, gdy będzie czytany z SSD i
na Core i5, gdy źródłowy materiał będzie na HDD.

Możemy się też pobawić w odpalanie jakichś testów wydajności w przeglądarce
(na jednym i drugim dostępnym kompie mam te same wersje). I znowu zobaczymy,
jak zajedwabiście pozytywny wpływ SSD ma na czas wykonywania operacji
oprogramowanych w JavaScript.

Oczywiście zaraz się dowiem, że żaden użytkownik w domu nigdy niczego ze
zdjęciami nie robi, nikomu nie zdarza się nic z wideo zrobić, a benchmarki
są fajne tylko wtedy, jak pokazują jaki SSD jest cudny. :)

BTW - fakt, że Windows XP (a raczej nic nowszego niż XP na P4 to nie
będziesz stawiać) nie obsługuje TRIM to też cudowny wpływ będzie miało na
żywotność tego SSD, prawa?

[ Wilson: I can't believe I'm able to say this, but... you're cancer-free. ]
[ (...) You're fine. Patient: I don't get it. House: Cool.                 ]
[                                                ("House M.D. 4x09 Games") ]