Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jaki komp o omowo-media centerowo zastosowania

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jaki komp o omowo-media centerowo zastosowania
From: Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl>
Date: Sat, 31 Jan 2015 23:43:08 +0100
Dnia 31 Jan 2015 21:56:04 GMT, Budzik napisał(a):

> Ale SATA2 nie bedzie dzialac? Czy tylko ograniczy predkosci?
> A jezeli ograniczy to do jakiej predkosci?
>
> Pytam, bo ostatnio kupowałem do lapka z sat3 dysk z predkoscia 500/500 a
> okazalo sie ze dysk ledwo osiaga 250 (nie tylko u mnie, ogolnie w testach)
> A zwolnienia nie zauwazam...

Jak można zauważyć z pojawiających się tu czy tam doniesień, dyski SSD
osiągają deklarowane szybkości transferu tylko w tajemniczych, znanych
jedynie producentom warunkach :) IMO dyski SATA3 bez problemu działają
na płytach z SATA2, gorzej jest z płytami SATA(1). Czym się kierować
wybierając dysk tego ci nie powiem bo mam doświadczenie tylko z jednego
ale masz niewielki wybór. Praktycznie wszystkie dyski są teraz SATA3 i
raczej nie ma mniejszych od 120 GB i taki kup. Kingstony trzymają markę,
kiedyś OCZ zaliczył wpadkę ale to przeszłość więc w zasadzie wszystko
jedno jakiego producenta wybierzesz. Możesz się kierować gwarancją,
słyszałem że już dociąga do 10 lat :)
--
Jacek