Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jaki komp o omowo-media centerowo zastosowania

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jaki komp o omowo-media centerowo zastosowania
From: Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl>
Date: Sat, 31 Jan 2015 12:24:25 +0100
Dnia 31 Jan 2015 10:59:29 GMT, Budzik napisał(a):

> Chce kupic poleasingowego do zastsowan domowyc (internet, poczta) oraz do
> ogladania filmów na TV 50 cali.
>
> Wybrałem c2d z procesorem e8400.
>
> Ale widze ze sa dwie wersje konfiguracji:
>
> - e8400 + 3gb ddr3
>
> - e8400 + 4gbddr2
>
> Czy zysk z ddr3 bedzie duzy czy lepiej wziac ddr2 a roznice w cenie
> przeznaczyc na systemowy dysk ssd?
>
> W sumie odpowiedz wydaje sie oczywista, ale kto pyta, nie błądzi :)

IMO choć DDR3 ma szybsze nieco taktowanie to na cykl przypada im więcej
taktów. Dlatego sądzę że jest bez większego znaczenia której wersji DDR
użyjesz. Ponadto, do celów jakie podałeś, 2 GB jest zupełnie
wystarczające. Sam mam 2 i choć czasem mnie zaswędzi w portfelu żeby
sobie kupić jeszcze 2 kolejne, to ilekroć spojrzę na wskaźnik zajętości
pamięci to swędzenie mi przechodzi :)
A sprawa SSD jest poza dyskusją - masz go mieć i tyle, bez względu na
rodzaj i wielkość RAM-u, choćby mały tylko na system. Zresztą, dziś
mniejszych niż 64 GB nie ma w handlu.
Skoro C2D to zapewne płyta z którymś z chipsetów Intela typu G31 lub
G41.  Uważaj, bo niektóre starsze płyty mają tylko SATA2 a potrzebujesz
SATA3.
--
Jacek