Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] LED a oczka

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] LED a oczka
From: the_foe <the_foe@wupe.pl>
Date: Tue, 13 Jan 2015 19:00:19 +0100
W dniu 2015-01-13 o 16:04, fifak pisze:
Mam monit LED 24 LG IPS od 2 lat, nie wiem jak u was ale ja już nie mogę
patrzeć na LED, coś mi się z oczkami dzieje zwłaszcza lewym, taki
wewnętrzny ból i utrata ostrości widzenia po pół godzinie.

za duża jasność. Zapewne full backlight i podwietlenie naparza bezposrednio po oczach. Kup sobie z podswietleniem krawędziowym (wtedy swiatło jest rozpraszane) albo znacząco sciemnij ekran. Na laptopach, w telefonach, tabletach ludzie oglądaja ekrean z ułamkiem jasnosci tej uzywanej w monitorach. I nikogo nic nie boli.

Co ciekawe w pracy siedzę 8h przed CCFL DELL 19" i nic żadnych objawów.

ale najpierw pracujesz na dellu i on meczy oczy głównie UV (ktore podswietlenie LED nie emituje). palenie oczu UV nie jest odczuwalne do czasu kiedy zdoła wypalić pewną wartość progową komórek. Dodatkowo zmetnia soczewkę.

Doszło do tego że kupiłem na allegro jakiegoś szrota CCFL LCD 17" DELL i
na nim moge działać w domu a IPS leży i się kurzy.

Obecnie poszukuje jakiegoś CCFL ~19" ale NOWEGO bo ten tymczasowy to ma
strasznie wydzwonione tysiące godzin i obraz jest żółty mdławy.

A może kupić LED flicker free??? pomoże coś?

nie,  to tylko marketingowy bełkot

--
@foe_pl