Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Głośny zasilacz

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Głośny zasilacz
From: "Liryczny Podmiot" <ummagumma@microsoft.com>
Date: Thu, 18 Dec 2014 14:28:59 +0100

Użytkownik "nadir"

A jakaż to rewolucja obrócić obudowę do góry nogami?

Próbowałem, ale mi płyta z talerza dvd na ziemię spada...

Jeśli nóżka ma > 1 cm, to wiatrak spokojnie zassie odpowiednią
ilość zimnego powietrza.

No, też tak miałem i przez te wszystkie otworki i filtry w dnie obudowy powietrze sobie mocno szumiało. Odwróciłem więc zasilacz

W ten sposób zasilacz bierze powietrze z góry, z okolic karty graficznej (czyli, teoretycznie, najcieplejszego miejsca w obudowie), wiatrak pracuje szybciej i głośniej a w obudowie są zawirowania, które mają wpływ na temp. innych podzespołów (choćby wspomnianej karty graf, która musi podzielić się powietrzem z zasilaczem) itd...

i jest cisza.

Rada z rodzaju tych: "Zgrzytał mi pierwszy bieg, więc jeżdzę na wstecznym - ciszej, mniej roboty i zdecydowanie taniej".

I to by właśnie była rewolucja gdyby radiatory poumieszczano po drugiej stronie kart graficznych, ciepło w naturalny sposób uciekało górą obudowy.

Po co kolejna rewolucja? Zamontowałeś odwrotnie zasilacz - zrób to samo z płytą główną i będzie jak chciałeś;)

Pewnie wiele kart nie wymagało by w ogóle wiatraków.

Pasywne (czyli kilka procent całości) tak, a cała reszta brałaby powietrze z góry obudowy, z okolic procesora (czyli, teoretycznie, najcieplejszego miejsca w obudowie) i pompowała w dół.... i od nowa polska ludowa.

Ty sobie, Nadir, montuj wszystko tak jak ci wygodnie, ale nie radź innym, co im może być niemiłe.

--
LPPL