Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Głośny zasilacz

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Głośny zasilacz
From: Michal Lukasik <michu_l@tlenCUT.pl>
Date: Thu, 18 Dec 2014 21:39:44 +0000
On 18/12/2014 13:28, Liryczny Podmiot wrote:

W ten sposób zasilacz bierze powietrze z góry, z okolic karty graficznej
(czyli, teoretycznie, najcieplejszego miejsca w obudowie),

Po pierwsze to ta karta jest w złym miejscu (nie wiem, kto mu tego kompa składał, ale krótko mówiąc znał się na tym jak "świnia na gwiazdach"). ;D Po drugie, jak już będzie zamontowana tam gdzie powinna być od początku to ta odległość jest wystarczająco duża.

Po co kolejna rewolucja? Zamontowałeś odwrotnie zasilacz - zrób to samo
z płytą główną i będzie jak chciałeś;)

:D

Pasywne (czyli kilka procent całości) tak, a cała reszta brałaby
powietrze z góry obudowy, z okolic procesora (czyli, teoretycznie,
najcieplejszego miejsca w obudowie) i pompowała w dół.... i  od nowa
polska ludowa.

Baaardzo schematyczne myślenie. Kto Ci każe montować "wentyl" ciągiem do dołu (w stronę radiatora)?

Ty sobie, Nadir, montuj wszystko tak jak ci wygodnie, ale nie radź
innym, co im może być niemiłe.

Akurat radził dobrze. Bo taka konfiguracja jak jest teraz sprzyja tworzeniu się 'martwych stref' jak np. opisana tu
http://forums.anandtech.com/showthread.php?t=2196981
Problem może się pojawić choć nie musi, tak czy siak po przełożeniu karty można o nim zapomnieć. Ponadto w prawie-pasywnie chłodzonych komputerach może to być lepsze rozwiązanie. Przykładem może być mój komputer, gdzie właśnie w takim położeniu PSU wnętrze nie tylko "budy" ale i samego PSU chłodzone jest najefektywniej (prócz "wentyla" w PSU mam jeszcze 2 w budzie z czego ~80% czasu jeden jest 0RPM, drugi ~900RPM - brak wentylatorów na CPU Q9300 i GFX HD7850 - inna historia gdy np. odpalę 'bitcoin minera' ;D).
--