Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Głośny zasilacz

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Głośny zasilacz
From: "Podmiot Liryczny" <ummagumma@microsoft.com>
Date: Sun, 21 Dec 2014 00:12:23 +0100

Użytkownik "Michal Lukasik"

Ponadto w takim miejscu zawsze można dać dodatkowy wentyl na bocznej ściance, chyba wszystkie nowe "budy" mają na to miejsce. Nie zmienia to faktu, że lepiej unikać takich rozwiązań.

Od bocznych zacząłem "usprawniać przepływy" i boczne pierwsze wyłączyłem, a potem całkiem usunąłem. U mnie była możliwość zamontowania dwóch, 80 i 120. I ta 80' na początku się sprawdzała, zamontowana od wewnątrz pod taki kominek, który w ten sposób zbliżył się i dmuchał wprost na procek (a ten miał jeszcze boxowe chłodzenie). Potem okazało się, że boki chlodząc procesor podnosiły temp. grafiki o 2 celsjusze. Nigdy więcej żadnych bocznych nawiewów!

Dokładnie. Najlepiej samemu poeksperymentować i to nie przez 5 minut, ale przynajmniej kilka dni z każdą z konfiguracji.

Na poczatku katowałem, sprawdzałem, zapisywałem, zmieniałem ustawienia, położenia i co się dało. Potem doszedłem do zadawalającego rezultatu jeśli chodzi o temperatury i ciszę (a to łatwiej uzyskać stosując mniej, ale markowych wentyli) i od dwóch lat otwieram obudowe tylko po to żeby w środku odkurzyć.

Więcej wcale nie znaczy lepiej. ;P

Zgoda... aczkolwiek wg moich "badań" jednak lepiej ciut więcej niż mniej;)

--
LP