Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Napęd floppa 1.44 pod USB i kwestia MS-DOS

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Napęd floppa 1.44 pod USB i kwestia MS-DOS
From: "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com>
Date: Sun, 7 Dec 2014 13:12:46 -0600
"jakson" <john.smith@example.org> wrote in message news:m62272$71e$1@speranza.aioe.org...
Nie, to drugie nie ma miejsca... nie mam softu zabezpieczonego
floppowym donglem (ale język:"soft z floppowym donglem!" :-)

Wazne, ze wszyscy wiemy o co chodzi :).

Otóż to :-)

Co zas do Twoich problemow, to podchodzisz do wszystkiego od dupy strony.

Dupa dupa dupa :-)

Mam potrzebę uruchomić od czasu do czasu system w trybie
MS-DOS bo mam pewne stare narzędzia które nie pracują pod
Windows, nawet nie pod Windows XP virtualnym w Windows 7,
i w sumie wystarczy jak do tego celu zrobię sobie bootowalnego
pendraka usb...

No to bierzesz pendrive i:
- zakladasz na nim partycje (albo i nie - moze byc bez tablicy partycji, ale czasami lepiej ja miec)
- formatujesz na np. FAT32
- przenosisz system np. sys src_drv: dst_drv:
- kopiujesz na pena wymagane narzedzia
 Nieraz posluguje sie takim pendrivem do aktualizacji BIOSu.

Przenoszę system ... MS-DOS? Na 8 gigowego pendrajwa z FAT 32? :-)

A może da się zrobić na HDD dual boot Win7/8 i obok MS-DOS?
Ktoś wie jak to zrobić?

Nie probowalem, ale byc moze wystarczy zrobic to standardowo:
- zalozyc druga partycje i dalej "standardowo"

A widzisz... ale ja siedzę pod Windows i tam takich czarów się nie robi :-)

A prawdziwy napęd flopa 1.44Mb też się przyda, bo mam jeden stary
oscyloskop Agilenta (a może to jeszcze jest HP?) który ma taką stację
dysków i to jedyny sposób dla niego aby zrzucić przebieg z ekranu
na formę elektroniczną. Ten oscyl jest oczywiście używany już tylko
awaryjnie, jak dwa inne nowe Agilenty (z obsługą USB) są zajęte do
czegoś ważniejszego ale i tak warto mieć napęd do takiego floppa...

A nie lepiej uzyc tu emulatora USB to Floppy?
Podpinasz pod tasme FDD, wkladasz USB z obrazami fdd i wybierasz sobie odpowiedni obraz. Masa tego w internecie - wszedzie pisza, ze jest full emulation, wiec zapis pewnie tez.

Chcesz żebym rozbebeszył oscyloskop i wyjął mu z brzucha napęd floppa?