Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] System plików XFS - odzyskanie katalogu lub partycji

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] System plików XFS - odzyskanie katalogu lub partycji
From: " 666" <6@6.6>
Date: Sun, 16 Nov 2014 20:58:54 +0100
Z niewyjaśnionych przyczyn (błąd użytkownika przez pochopne użycie delete w otoczeniu sieciowym, lub bug w firmware sprzętu) z dysku w NAS zniknął udział sieciowy - katalog główny Public lub nawet cała partycja XFS na dane (jak raportuje WD SmartWare). Czy ktoś z Was skutecznie odzyskiwał partycje lub katalogi w dysku pod systemem plików XFS? W sieci można znaleźć co najmniej 3-4 programy, które w taki czy inny sposób mogą sobie dać radę z XFS. Rzecz w tym, że zależy mi nie tyle na odzyskaniu pojedynczych plików (byłyby tego tysiące, z czego większości nie potrzeba odzyskiwać), a raczej na odzyskaniu katalogu głównego Public z podkatalogami. Fizycznie ten dysk to WD10JPVT gdyby to miało jakieś znaczenie (np. dla użycia oprogramowania WD).

Druga sprawa:
Chciałbym pracować na kopii, danych na znikniętej partycji jest ze 200-300 GB, nie mam drugiego dysku 1 TB, ale mam 750 GB (też WD) - jak zrobić kopię sektor za sektorem *niewidocznej* partycji XFS z dysku 1TB na ten roboczy 750GB ?