Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] zakup czegos standardowego

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] zakup czegos standardowego
From: "Pajonk" <paj@onk.pl>
Date: Sat, 15 Nov 2014 14:11:34 +0100

-----Oryginalna wiadomość----- From: Poldek Sent: Saturday, November 15, 2014 1:37 PM Newsgroups: pl.comp.pecet Subject: Re: zakup czegos standardowego

Zeby oglądać youtube 4K trzeba mieć najpierw monitor, który ma te 4K.

Nie trzeba, film odtwarza się bez problemu w full hd oraz mniejszy rozdzielczościach, a jakość obrazu i tak jest zwuazalnie lepsza - widać gołym okiem. Po prostu każdy piksel składany jest z czterech, a więc obraz jest bardziej ostry niż w standardowym full hd :) Oczywiście na monitorze 4k byłoby jeszcze lepiej, ale nie ma co narzekać.

Według mnie monitory 4k to ślepy zaułek technologiczny - ja mam normalny 22" z full hd i jest on zbyt mały na tą rozdzielczość, czcionki męczą wzrok. Monitor 4k o przekątnej 28-30 cali ma mniejszą plamke niż ten mój, więc nie chciałbym pracować na czymś takim. Trzeba by non stop powiększać wszystko. No ale ludzie bez namysłu będą kupować, bo więcej = lepiej. 4k > full hd.

Pałowanie się na zakup supermocnego procesora i kupę RAMu, żeby oglądać youtube 4K na monitorze 1366×768 nie ma sensu.

Kto mówi o supermocnym procesorze :) Do tego wystarczy niemal dowolny 4rdzeniowiec ok. 3 ghz, a takie chodzą po 200 PLN na olx.pl :) Nie ma co demonizować, nie jest to tak wymagające żeby kupować nie wiadomo jaki procesor.

30 zakładek nigdy nie miałem potrzeby trzymać na raz otwartych, bo po co, ale 15-20 miewam i nie wyskakuje "out of memory" na stareńkim latopie z 2 GB RAM.

Na pewno nie wyskoczy. Z mojego doświadczenia wynika, że do win xp spokojnie starcza 2GB, natomiast do win7 trzeba mieć już 4gb. Mowa o typowych zastosowaniach - internet, office, itp.

Nie róbmy atmosfery, że do przeglądania internetu potrzeba 8 GB, a lepiej 16 GB, bo jak nie to dramat.

Nie pisałem tego, napisałem tylko że 6gb to już duży zapas ramu dla kompa internetowo-biurowego

--
Pajonk