Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] zakup czegos standardowego

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] zakup czegos standardowego
From: "Pajonk" <paj@onk.pl>
Date: Fri, 14 Nov 2014 20:57:38 +0100
Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:54665508$0$18080$65785112@news.neostrada.pl...

Pajonk wrote:

Czytasz nieuważnie i niepotrzebnie się ciskasz.
Nie doczytałem, moja wina :/

Nikt tu nie przekonywał do HDD.
Mowa jest o SSHD.
SOLID STATE HYBRID DRIVE

Wiem co to jest, rozważałem zakup tego dysku :)

> http://www.seagate.com/solutions/solid-state-hybrid/
Co z tego, że kupiłeś malutkie SSD, które jest dość szybkie?
To, że teraz i tak musisz dokupić drugi, normalny dysk, bo na tym zajefajnym SSD nic się nie mieści.

Kupując dysk biore taki na którym się pomieszcze. W moim przypadku wystarcza 128GB gdzie mam wszystkie potrzebne programy i dodatkowo 70 GB miejsca wolnego :) Obecnie w cenie za jaką kupiłem 128 GB jest 256, a na takim dysku można pozwolić sobie na instalacje wszystkiego co potrzeba nawet przez kogoś kto potrzebuje znacznie więcej miejsca ode mnie. Dysk HDD robi za magazyn, czyli przechowalnie plików do których szybkość dostępu jest bez znaczenia.

Tymczasem za cenę niewiele przewyższającą HDD dostałbyś SSHD, który ma pojemność normalnego dużego dysku, a szybkość uruchamiania systemu, aplikacji i wszystkich najczęściej wykonywanych czynności jest taka sama, jak z SSD. Tylko, że nie trzeba sobie zawracać gitary

Odczyt jest podobny, ale zapis już nie. Według mnie jest to proteza SSD, wolę pełny SSD i wszystkie korzyści jakie niesie ten dysk. Jeśli w kompie uruchomimy zasobożerny program to system może korzystać z pamięci wirtualnej, a wtedy co? Wtedy zapis jest tak samo istotny jak odczyt. Poza tym wole żeby wszystko od razu chodziło jak trzeba bez nauki i czekania aż po każdym zainstalowanym programie dane przeniosą się w obszar buforowany dysku. Ogólnie przed kupnem rozważałem hybryde, ale po przeczytaniu testów zdecydowałem się na Ssd + HDD, ale oczywiście każdemu wg. potrzeb :)

kombinowaniem, co przenosić na SSD, żeby było szybciej, a czego nie przenosić,

Instaluje system, wszystkie używane programy(przegląrki, poczte, do pracy) i tyle. Nigdy nic nie musiałem kombinować :)

Pozdrawiam