Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] RAID-1 - czy się odbuduje na nowym dysku?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] RAID-1 - czy się odbuduje na nowym dysku?
From: Irokez <no.email@wp.pl>
Date: Fri, 07 Nov 2014 18:30:01 +0100
Witam.

Nigdy takiego numeru nie robiłem, więc może ktoś podpowie.
Serwer Dell PowerEdge T310 z kontrolerem RAID PERC, 2 dyski SATA 250GB zestawione w RAID-1. Padł dysk, system zwisł (Windows Serwer 2008), po restarcie komunikat o degradacji macierzy, w BIOS RAID jeden dysk offline. Odłączyłem dysk i system wstał na tym jednym dobrym (oczywiście kontroler krzyczy że jest degraded).

Zamówiłem nowe dwa (niestety nie identyczne, minimum jakie znalazłem to 500GB), w planie mam założenie nowego w miejsce tego uszkodzonego. I teraz - czy mam wrzucić czysty dysk i kontroler RAID sam sobie odtworzy na nowym kopię tego dobrego? Bo jak tak to po odtworzeniu chciałem drugi nowy wstawić zamiast tego jeszcze działającego starego aby powtórzył kontroler taką akcję. Uzyskam dwa nowe dyski bez reinstalacji systemu.

Czemu taki numer? bo nie udało mi się znaleźć aplikacji która zrobiła by mi obraz dysku - po uruchomieniu ze stworzonego przez ich instalator nośnika rozruchowego nie widzą kontrolera RAID tego serwera. Nie ma też sterowników dla WinXP aby zaaplikować je do bootowalnego np. Hiren'sa i tak odpalić coś do klonowania.

Pozdrawiam.

--
Irokez