Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] RAID-1 - czy się odbuduje na nowym dysku?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] RAID-1 - czy się odbuduje na nowym dysku?
From: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <babcia@jewish.org.pl>
Date: Mon, 24 Nov 2014 13:19:00 +0100
Dnia 2014-11-21, o godz. 16:13:19
Irokez <no.email@wp.pl> napisał(a):

> Spróbuję. Bo ogólnie ten RAID na PERC to taka ciekawostka jest.
> Software'owy niestety (S100), wymaga zainstalowania aplikacji della
> aby po wymianie dysku powiązać go a następnie aby go odbudował. A
> największa ciekawostka to niewidoczne żadne partycje na takim dysku,
> jak go podłączyłem przez przejściówkę SATA-USB do laptopa (RAID-1,
> więc jest kompletny). Czyli zgon PC'ta = zgon danych?

Już Ci pisałem ale jeszcze raz: sprawdź Clonzillę
http://clonezilla.org/ To jest narzędzie do wykonywania kopii dysków
oparte o linuxowe dd z paroma dodatkami. Niestety ten konkretny
kontroler - PERC s100 - to nie jest RAID sprzętowy - ten kontroler
wymaga sterownika pod Windows i tylko pod Windows działa. Z PERC H200,
H700 i paru sztuk kontrolerów 3ware bez problemu robiłem Clonezillą
obrazy woluminów w mirrorze czy w RAID5. Pojedyncze dyski kopiowałem
najróżniejsze - łącznie z migracją z HDD na SSD.

Generalnie od lat wystrzegam się w przypadku RAID-a rozwiązań
mieszanych gdzie jest kontroler i sterownik dla konkretnego systemu
operacyjnego. Albo rozwiązanie w pełni sprzętowe albo mdadm. ;-)

Zdrówko