Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] GeForce GTS 450 a 3 monitory

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] GeForce GTS 450 a 3 monitory
From: "\(c\)RaSz" <NO_SPAM_barra6@poczta.onet.pl>
Date: Sat, 6 Sep 2014 19:22:14 +0200
Użytkownik "z" <z@z.pl> napisał w
news:540b296c$0$26844$65785112@news.neostrada.pl...
:
: Ja chciałbym mieć pulpit rozszerzony na 3 monitory.
: Czy ktoś w dzisiejszych czasach dokładał starą kartę na PCI i mu z
: win764 ruszyło?
:

Nie robiłem tego na żadnej nowszej Windzie, ale wydaje mi się, że powinno
zadziałać bez problemu. Gdy tylko pojawiła się Win 98 to przeskoczyłem na
nią właśnie dlatego, że obsługiwać mogła kilka monitorów. Przy czym w
jakichś danych znalazłem, że owo "kilka" wynosiło 9. No cóż, na oczy nie
widziałem płyty, do której by się dało wetknąć odpowiednią ilość kart. Ale
wnioskowałem, że pulpit można było rozciągnąć właśnie na taką ilość ekranów,
i każdy dawał inny obraz. Nie sądzę, aby nowsze wersje OS-a "cofały się" w
rozwoju, więc bądź pełen optymizmu. Ale czy dostaniesz jeszcze jakąś kartę
graficzną na "zwykłe" PCI? Tzn. karta to jeszcze pryszcz, ale jak ze
sterownikami do Win 7/64? Myślę, że wątpię.
Niedawno rozmawiałem ze znajomym, któremu NIEZBĘDNE są 4 monitory/ pulpity,
i zastanawialiśmy się, czy jest jakieś niedrogie rozwiązanie. Myślę, że
prócz stareńkiej PCI można coś zdziałać wtedy, gdy płyta ma 2 sloty na kartę
graf. - a że rzadko jest to jeden typ, to przypomniało mi się, że widziałem
płytę, która miała 2 PCI-Express: jedną 4-kę, i jedną 16-kę. Może poszperaj
za czymś takim?
Ale nie mam pewności, że BIOS pozwalał na korzystanie z obydwóch, i to - tak
jak potrzebujesz: niezależnie.