Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jaki zestaw dla grafika

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jaki zestaw dla grafika
From: Irokez <no.email@wp.pl>
Date: Sun, 10 Aug 2014 10:20:15 +0200
W dniu 2014-08-10 09:17, ToMasz pisze:
oto porównanie e8400, core i7 za 1100zł i wspomnianego xeona za...170zł
http://www.cpubenchmark.net/compare.php?cmp[]=955&cmp[]=1266&cmp[]=899

Masz racje, ze procek za 1100zł jest 4-5 razy szybszy. ale sam procek. jak to się przełoży na szybkość konkretnego zadania? Właśnie o tym odczuwalnym przyśpieszeniu pisałem. Dlaczego? Kiedyś dawno temu zajmowałem się jakimiś tam zabawami w liczenie filmów, dokładanie napisów itp. film liczył się 6 godzin. więc kupiłem sobie lepszy komputer, dyski połączyłem w raid0 i film liczył się już tylko 4 godziny. Tak czy siak liczył się całą noc, i właściwie wydane pieniądze poprawiły szybkośc starowania windowsa o parę procent.....

Dość wyraźnie się przełoży.
Ja widzę różnicę po przesiadce z i3-550 na i5-4670 przy prostej obróbce wideo a co dopiero z takiego E8400. Po prostu taka zmiana procka pociąga za sobą zmianę płyty i wszystko co z tym związane (pamięci, porty SATA, magistrala, nowsze mostki). Komputer dostaje ogólnie kopa i tyle.

--
Irokez