Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jaki zestaw dla grafika

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jaki zestaw dla grafika
From: ToMasz <tomasz@poczta.fm.com.pl>
Date: Sun, 10 Aug 2014 09:17:06 +0200

Mam dużo innych wydatków i nie mogę teraz za dużo inwestować w kompa ale
czy za podobną kwotę ok 3tys. coś sensownego złożę co mi ułatwi pracę?
ułatwi - tak, przyśpieszy -  tak. ale aby zmierzyć czy będzie to
przyśpieszenie 5% czy np 12%, będziesz musiał używać specjalnych
narzędzi albo stopera.

teraz mam intel CORE 2 DUO E8400 wart 80zł jak zmienię na np. i7 za
1100zł + lepsza płyta, pamięć i grafika to odczuję 5/12% przyspieszenia?

Ocywiscie ze nie, ToMasz pisze bzdury, i7 za 1100 PLN jeszcze szybszy okolo
4 do 5 razy od E8400.

oto porównanie e8400, core i7 za 1100zł i wspomnianego xeona za...170zł
http://www.cpubenchmark.net/compare.php?cmp[]=955&cmp[]=1266&cmp[]=899

Masz racje, ze procek za 1100zł jest 4-5 razy szybszy. ale sam procek. jak to się przełoży na szybkość konkretnego zadania? Właśnie o tym odczuwalnym przyśpieszeniu pisałem. Dlaczego? Kiedyś dawno temu zajmowałem się jakimiś tam zabawami w liczenie filmów, dokładanie napisów itp. film liczył się 6 godzin. więc kupiłem sobie lepszy komputer, dyski połączyłem w raid0 i film liczył się już tylko 4 godziny. Tak czy siak liczył się całą noc, i właściwie wydane pieniądze poprawiły szybkośc starowania windowsa o parę procent.....

ST powinien iść do sklepu, kupić kompa za 8 tyś i mieć spokój. jeśli jednak pyta nas o poradę, to liczy się z koniecznością pójścia na kompromis, ale w zamian oczekuje że pomożemy dokonać sprytnego wyboru, nie najdroższego. Procesor za 1kzł - to moim zdaniem - zły wybór. Ale to ST ma pin do kadry pałtniczej :)

ToMasz

Ps mam pomysł. ST - sprawdź co Twoim zdaniem wolno działa z udziałem względnie małego pliku. wystaw nam ten plik, i powiedz jak mamy go przetworzyć, a może uczynni koledzy napiszą ile im to zajęło czasu i jaka jest konfiguracja kompa?