Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jaki zestaw dla grafika

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jaki zestaw dla grafika
From: ToMasz <tomasz@poczta.fm.com.pl>
Date: Sat, 09 Aug 2014 17:32:30 +0200
- dysk ssd 250GB na system
WOW! na SYSTEM? Czyli za masę kasy system będzie szybciej startował?

Komputer ma służyć do pracy w win8 z dużej ilości rawami w adobe
lightroom, photoshop, corel, oraz do montażu filmów w sony vegas, czasem
do zabawy z instrumentami vst i cubase
czy kiedykolwiek dioda twardego dysku migała jak szalona a procesor czekał na dane z dysku? Jak ja pamiętam, to obróbka rawa albo liczenie filmu jest duuuużo wolniejsze niż zapis tegoż materiału na dysk

Teraz mam 7 letniego składaka za którego dałem ok. 3tys. i da się
jeszcze na nim pracować - najbardziej dławi się przy rawch w lightroomie
z jakiego powodu? Dioda z dysku wali ogniem ciągłym czy procesor nie nadąża?
i montażu oraz renderingu filmów HD w sony vegas.

Mam dużo innych wydatków i nie mogę teraz za dużo inwestować w kompa ale
czy za podobną kwotę ok 3tys. coś sensownego złożę co mi ułatwi pracę?
ułatwi - tak, przyśpieszy - tak. ale aby zmierzyć czy będzie to przyśpieszenie 5% czy np 12%, będziesz musiał używać specjalnych narzędzi albo stopera. o ile 7 lat temu nie padłeś ofiarą oszustwa, to komp za 3 tyś nie będzie _odczuwalnie_ dwa razy szybszy od starego...
ToMasz