Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Dla producentow sprzetu: sposob poprawienia zywotnosci bater

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Dla producentow sprzetu: sposob poprawienia zywotnosci baterii...
From: "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com>
Date: Fri, 22 Aug 2014 12:49:25 -0500
"(c)RaSz" <NO_SPAM_barra6@poczta.onet.pl> wrote in message news:53f63016$0$3058$65785112@news.neostrada.pl...
Użytkownik "Pszemol" napisał w
news:lt0ln7$hug$1@dont-email.me...
: (...)
: zrób taką wersję baterii do laptopa z ogniwami NiCd
: lub wodorkowymi która będzie mieć tyle samo mAh co litowo jonowa
: i zmieści się do tej samej obudowy co mieści się w laptopie litowo jonowa.
:

Jak podają źródła, technologia Li-jon pozwala na skumulowanie dwa razy
więcej energii niż w akumulatorach Ni-MH o tym samym ciężarze i wielkości.

O widzisz... Teraz już domyślasz się, czemu nie stosuje się już NiCd ani NiMH?

A tak się dziwiłeś... :-)

A jak podaje kol. Pszemol  -  "Pełne naładowania i głębokie rozładowania -
to jest co zużywa szybciej współczesne rodzaje akumulatorów"

Onegdaj natknąłem się na opinię (nie wiem, na ile prawdziwą), że dla Li-jon
"optymalne" (dla jego żywotności) jest mieszczenie się w przedziale 55 do
85% naładowania. A jeśli tak, to ktoś będący najbardziej zainteresowany ich
trwałością, powinien używać jedynie... 30% pojemności takiego ogniwa. A to
oznacza, że na dłuższą metę lepsze parametry byłyby osiągane przez ogniwa
Ni-MH, zmodernizowane wg zaproponowanego przeze mnie pomysłu. Czyli
zdwojone, bądź potrojone. Dodatkową zaletą takiego zmultiplikowania ogniw,
jest możliwość zastosowania głębszego rozładowania takiej baterii, która
została rozpoznana jako obarczona efektem pamięciowym.

Teraz pokaż mi producenta który stosuje marketing swoich wyrobów
w stylu: "nasze akumulatory będą działać w tym laptopie 5 lat, nie 2
lata jak w wyrobach konkurencji". Bo ja widzę tylko reklamę w stylu takim:
"Aż 8 godzin na jednym ładowaniu!"
Kto kupiłby laptopa, który działać mógłby tylko 2 godziny przy obietnicy
przedłużenia jego trwałości? Weź pod uwagę, że ten sprzęt mobilny z roku
na rok ma krótsze okresy spodziewanej eksploatacji i to nie ze względu
na żywotność akumulatora tylko ze względu na starzenie się technologiczne.

Dodam, że ogniwa Ni-MH były ulepszane, dzięki czemu ich parametry znacząco
się poprawiły, no ale baterie litowe  -  są przez konsumentów kupowane
chętniej, no bo to "nowsze" rozwiązanie...

Nie "nowsze" w cudzysłowiu tylko rzeczywiście nowsze a oprócz tego
mające większą gęstość energii w jednostce wagi i objętości...
Sprzęt mobilny ma działać jak najdłużej bez dostępu do kontaktu/ładowarki
i ma być jak najmniejszy, jak najlżejszy. Trwałość jego jest z Li-Ion liczona
już w długich latach (jak pisałem mój MacBook A1342 z 2009 roku, mimo
ponad 700 cykli ładowania/rozładowania akumulatora, trzyma nieźle ładunek)
a więc nawet jeśli u niektóych użytkowników (bo nie wszyscy zastosują
Twoje procedury, nie?) byłaby większa niż 5-6 lat to nie zyskałbyś wiele
klientów taką promocją.

Ale już Cię nie zniechęcam - pisz do Apple, Sony, Samsunga - daj znać jak
przyjmą Twój wynalazek... Powodzenia życzę!