Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Dla producentow sprzetu: sposob poprawienia zywotnosci bater

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Dla producentow sprzetu: sposob poprawienia zywotnosci baterii...
From: Jaskiniowiec <jaskinia@najurze>
Date: Tue, 22 Jul 2014 13:56:03 +0200
W dniu 21.07.2014 22:45, (c)RaSz pisze:
> W zasadzie nie powinienem tego pomysłu tak sobie "wrzucać na grupę", i lekką
> rączką pozbywać się ewentualnych profitów, które bym uzyskał patentując
> pomysł, ale taka ochrona wymaga wpierw wyłożenia sporej kasy, więc.... niech
> tam! Ale jeśli za jakiś czas ktoś to zastosuje, to -  pamiętajcie: ja byłem
> pierwszy!  ;)

Nie żebym był przeciwko temu, abyś się wzbogacił ;) Pomyśl jednak - po
co producenci zabudowują baterie, by było je ciężko wymienić? Weszło to
do smartfonów, tabletów, a teraz zaczyna do laptopów.

Kasa, kasa, kasa. Chodzi o to, by produkt zaczął być jednorazowy. Bo
taki smartfon za kilka lat może być wciąż użyteczny, ALE bateria w nim
będzie nadawać się do wymiany. Co zrobisz? Kupisz nowego smartfona, bo
nie będziesz miał wyboru (mowa oczywiście o przeciętnym zjadaczu chleba,
a nie elektronicznym geeku). Podobnie jest z matrycami, które zaczyna
się przylepiać jakimś mocnym klejem, po to, żebyś nie mógł sobie później
w jakimś serwisie tak łatwo wymienić ekranu, gdy Ci pęknie...

Przykładów można mnożyć. My możemy sobie wymyślać cuda wianki, a
producentom właśnie zależy, by ten sprzęt po jakimś czasie jednak się
zepsuł i żebyś kupił następny, zalegający już gdzieś na półkach marketu,
który też chce coś sprzedać...