Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Dla producentow sprzetu: sposob poprawienia zywotnosci bater

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Dla producentow sprzetu: sposob poprawienia zywotnosci baterii...
From: "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com>
Date: Tue, 22 Jul 2014 12:49:52 -0500
"WAM" <nospam@nowam.nopl.pl> wrote in message vbuss952td58bib5iep865u40cea9dg4d4@4ax.com">news:vbuss952td58bib5iep865u40cea9dg4d4@4ax.com...
W zasadzie nie powinienem tego pomysłu tak sobie "wrzucać na grupę", i lekką
rączką pozbywać się ewentualnych profitów, które bym uzyskał patentując
pomysł, ale taka ochrona wymaga wpierw wyłożenia sporej kasy, więc.... niech tam! Ale jeśli za jakiś czas ktoś to zastosuje, to - pamiętajcie: ja byłem
pierwszy!  ;)
Z punktu widzenia producenta wada nr 1: Jesli bateria bedzie zbyt
dlugo zywotna to uzytkownik nie bedzie chcial producentowi zaplacic za
produkcje drugiej baterii lub nowy sprzet. Ament.

Skąd u Was takie myślenie?
Czy doszukiwanie się takiej logiki działania u producenta jest wynikiem
jakiegoś odzwierciedlania swoich własnych motywów działania?

Naprawdę myślicie że robienie produktu który działa dłużej od produktu
konkurenta nie jest w interesie producenta?? Bo ja myślę, że jest...
Na tym właśnie polega budowanie wartości marki: za dobrą markę można
wziąć więcej kasy a więc można wysupłać większą marżę i większe zyski.

Kolega RaSz, nie mając bladofiołkowego pojęcia na temat procesów
fizykochemicznych w bateriach litowo-jonowych powodujących ich
zużycie, oferuje "proste i oczywiste rozwiązania" które mają się nijak
do rzeczywistości... Pełne naładowania i głębokie rozładowania - to jest
co zużywa szybciej współczesne rodzaje akumulatorów w smarfonach
czy laptopach. I masz konflikt interesów u użytkownika pomiędzy
chęcią aby urządzenie działało jak najdłużej na pojedynczym ładowaniu
i chęcią aby akumulator starczył na najwięcej cykli ładowania a potem,
jak się zużyje, można było go wymienić na nowy...
Wbrew pozorom dobrej jakości sprzęt w którym są dobrej jakości
akumulatory starcza na bardzo długo. W moim Apple Macbooku
z 2009 roku jest oryginalny akumulator litowo-jonowy i z licznika
cykli ładowania wynika, że przeżył ponad 700 cykli i ma się wciąż dobrze.
Oczywiście nie trzyma tyle samo czasu co nowy, ale wciąż da się tego
laptopa używać dobre parę godzin na jednym ładowaniu... To nie szmelc.