Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Stara płyta i dysk 3TB

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Stara płyta i dysk 3TB
From: Sergiusz Rozanski <write-only-with-spf@media-lab.com.pl>
Date: Mon, 9 Jun 2014 08:22:52 +0000 (UTC)
Dnia 04.06.2014 maX <averwywal@interia.pl> napisał/a:

> Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <write-only-with-spf@media-lab.com.pl>
> napisał w wiadomości
> slrnlotlcc.s0u.write-only-with-spf@dns.media-lab.com.pl">news:slrnlotlcc.s0u.write-only-with-spf@dns.media-lab.com.pl...
>
> Problem wbrew pozorom jest dość niszowy. Programy takie jak Disc Unlocker
> (działające nawet pod WinXP) mają również inni producenci płyt, np. Asrock:
> http://www.asrock.com/feature/3TB/index.asp
> Gigabyte:
> http://www.gigabyte.com/MicroSite/276/3tb.html
> Co do kontrolerów to WD dodawał je do swoich dysków 3TB (przy ówczesnych
> [...]

No to mogę potwierdzić ASM1061 "robi" duże dyski w starszej płycie.

Co do niszowości, to niestety się nie zgodzę. Właściwie to rynek takich kart
zanika. Ale ja np nie widzę zastosowania dla takie karty poza wejściem powyżej
2TB lub np konieczności obsadzenia większej ilości dysków.
Od dawna płyty mają porty na co najmniej 4 dyski.
Więc domenimam że osoba poszukująca takiej karty będzie albo miała sporo dysków
(instaluje piąty), albo ma konieczność podpięcia dużego dysku - innego
celu zakupu takiej karty nie widzę.