Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Stara płyta i dysk 3TB

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Stara płyta i dysk 3TB
From: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <babcia@jewish.org.pl>
Date: Mon, 9 Jun 2014 10:35:56 +0200
Dnia 2014-06-09, o godz. 08:22:52
Sergiusz Rozanski <write-only-with-spf@media-lab.com.pl> napisał(a):

> Co do niszowości, to niestety się nie zgodzę. Właściwie to rynek
> takich kart zanika. Ale ja np nie widzę zastosowania dla takie karty
> poza wejściem powyżej 2TB lub np konieczności obsadzenia większej
> ilości dysków. Od dawna płyty mają porty na co najmniej 4 dyski.
> Więc domenimam że osoba poszukująca takiej karty będzie albo miała
> sporo dysków (instaluje piąty), albo ma konieczność podpięcia dużego
> dysku - innego celu zakupu takiej karty nie widzę.

Zanika rynek prostych kontrolerów natomiast np. kontrolery realizujące
sprzętowo różne RAID-y mają się nieźle. Bez dotykania funkcji
RAID-owych mogą służyć tylko do podłączania kolejnych dysków. A jak
potrzebny RAID to sprawują się lepiej niż kontrolery wbudowane w płytę
które zwykle są wykastrowane i wspierają jeden "słuszny" system. ;-)

Zdrówko