Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] HYBRYDA - po co?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] HYBRYDA - po co?
From: Sergiusz Rozanski <write-only-with-spf@media-lab.com.pl>
Date: Mon, 9 Jun 2014 08:16:34 +0000 (UTC)
Dnia 09.06.2014 Pszemol <Pszemol@PolBox.com> napisał/a:

> No właśnie jest to trochę inaczej niż jak byś miała dwa osobne dyski...
> Nie ma tu sztywnego podziału "system na tą partycję, obrazki na tamtą".
> Ponieważ jest to jeden system dysków to software decyduje które
> pliki umieścić na której części dysku i te które częściej używasz daje
> na SSD a te które odczytujesz rzadziej idą na część magnetyczną.

Tylko że cała koncepcja jest bez sensu. Zaletą SSD w laptopie jest waga,
odporność machaniczna, energooszczędność. W hybrydzie mamy właściwie
z zalet SSD jedynie ciut poprawioną prędkość - ciut bo kawałek SSD jest
za mały - na tyle mały że lepiej chyba dołożyć RAM i mieć większe bufory
niż przyspieszać sztucznie dysk.
Po za tym z tego co widzę to te dyski są wyraźnie drogie - co nadal jak
dla mnie przemawia za normalnym HDD + dołożenie RAM.

Jak już zmieniać to na pełny SSD, mamy wtedy wszystkie zalety braku
mechaniki. Wiadomo "życia" na typowym SSD się nie zmieści, więc trzeba
się nauczyć je archiwować na zewnętrzne talerze.