Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] DDR3

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] DDR3
From: Dominik & Co <Dominik.Alaszewski@gazeta.pl.invalid>
Date: Fri, 16 May 2014 07:27:48 +0000 (UTC)
Dnia 15.05.2014 Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl> napisał/a:

> eeprom albo i2c-i801, nigdy jednocześnie :) Choć nie są to informacje o
> jakie mi chodziło. Nie tyle mi chodzi o dane techniczne modulu czy jego
> potencjalne możliwości (które można znaleźć na stronie producenta) ile o
> rzeczywiste w danym momencie parametry pracy.

Jak się pewnie zorientowałeś, czytasz dane, które producent modułu
RAM zapisał w pamięci EEPROM (SPD) tego modułu. A możliwości
(zawsze potencjalne ;-) mogą być większe, lub mniejsze. Pewne moduły
(nawet z tej samej serii) możesz sporo przetaktować (zmniejszyć
czasy), inne mniej lub wcale. W BIOS ustawiasz albo automatykę
(by SPD) albo ustawiasz "z palca" i wtedy raczej wiesz, co ustawiłeś ;-)

ZTCP memtest86 podaje jakieś szczegóły taktowania pamięci,
ale czy "live" czy dane z SPD- trzeba by poczytać dokumentację.

Z innych narzędzi na szybko wygooglane takie coś:
http://sourceforge.net/projects/icspll/

--
Dominik & kąpany (via debianowy slrn)
Pisząc na priv zmień domenę na gmail.