Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] DDR3

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] DDR3
From: Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl>
Date: Thu, 15 May 2014 14:06:57 +0200
Dnia Wed, 14 May 2014 12:19:01 +0000 (UTC), Dominik & Co napisał(a):

> Po kolei:
> (wszystko jako root)
>
> Ładujemy potrzebne moduły:
>
> modprobe i2c-i801
> (zakładając, że sensors-detect takowy zasugerowało)
>
> modprobe eeprom
> (wymagany przez decode-dimms)
>
> Szukamy kontrolera i2c:
>
> i2cdetect -l
>
> Pokazuje coś opisane jako SMBus adapter?
>
> Jeśli tak, to:
>
> i2cdetect nr_cosia.
>
> Znalazło jakieś urządzenia? To już można:
>
> decode-dimms

> [...]

Maja13 jacek # modprobe i2c-i801
Maja13 jacek # modprobe eeprom
Maja13 jacek # i2cdetect -l
Maja13 jacek # decode-dimms
# decode-dimms version 5733 (2009-06-09 13:13:41 +0200)

Memory Serial Presence Detect Decoder
By Philip Edelbrock, Christian Zuckschwerdt, Burkart Lingner,
Jean Delvare, Trent Piepho and others

Decoding EEPROM: /sys/bus/i2c/drivers/eeprom/14-0050
Guessing DIMM is in                             bank 1

---=== SPD EEPROM Information ===---
EEPROM CRC of bytes 0-116                       OK (0x6114)
# of bytes written to SDRAM EEPROM              176
Total number of bytes in EEPROM                 256
Fundamental Memory type                         DDR3 SDRAM
Module Type                                     UDIMM

---=== Memory Characteristics ===---
Fine time base                                  2.500 ps
Medium time base                                0.125 ns
Maximum module speed                            1333MHz (PC3-10666)
Size                                            1024 MB
Banks x Rows x Columns x Bits                   8 x 14 x 10 x 64
Ranks                                           1
SDRAM Device Width                              8 bits
tCL-tRCD-tRP-tRAS                               8-8-8-24
Supported CAS Latencies (tCL)                   10T, 9T, 8T, 7T, 6T, 5T

---=== Timing Parameters ===---
Minimum Write Recovery time (tWR)               15.000 ns
Minimum Row Active to Row Active Delay (tRRD)   6.000 ns
Minimum Active to Auto-Refresh Delay (tRC)      49.125 ns
Minimum Recovery Delay (tRFC)                   110.000 ns
Minimum Write to Read CMD Delay (tWTR)          7.500 ns
Minimum Read to Pre-charge CMD Delay (tRTP)     7.500 ns
Minimum Four Activate Window Delay (tFAW)       30.000 ns

---=== Optional Features ===---
Operable voltages                               1.5V
RZQ/6 supported?                                No
RZQ/7 supported?                                Yes
DLL-Off Mode supported?                         Yes
Operating temperature range                     0-95C
Refresh Rate in extended temp range             1X
Auto Self-Refresh?                              Yes
On-Die Thermal Sensor readout?                  No
Partial Array Self-Refresh?                     No
Thermal Sensor Accuracy                         Not implemented
SDRAM Device Type                               Standard Monolithic

---=== Physical Characteristics ===---
Module Height (mm)                              30
Module Thickness (mm)                           2 front, 1 back
Module Width (mm)                               133.5
Module Reference Card                           A

---=== Manufacturer Data ===---
Module Manufacturer                             Micron Technology
DRAM Manufacturer                               Micron Technology
Manufacturing Location Code                     0x04
Manufacturing Date                              2010-W05
Assembly Serial Number                          0xE83F100C
Part Number                                     8JTF12864AZ-1G4F1
Revision Code                                   0x4631

Number of SDRAM DIMMs detected and decoded: 1
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Jak widać,  i2cdetect -l nic nie wykrywa ale decode-dimms już coś podaje.
Poprzednio robiłem błąd polegający na tym że albo był załadowany moduł
eeprom albo i2c-i801, nigdy jednocześnie :) Choć nie są to informacje o
jakie mi chodziło. Nie tyle mi chodzi o dane techniczne modulu czy jego
potencjalne możliwości (które można znaleźć na stronie producenta) ile o
rzeczywiste w danym momencie parametry pracy.
A polecenie dmidecode --type memory podaje niestety wciąż:
        Current Speed: Unknown

--
Jacek