Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] DDR3

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] DDR3
From: Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl>
Date: Wed, 14 May 2014 13:28:53 +0200
Dnia Tue, 13 May 2014 20:01:09 +0000 (UTC), Dominik & Co napisał(a):

> Bez urazy, ale widać, że nie rozumiesz.
> Poczytaj:
> http://en.m.wikipedia.org/wiki/Serial_presence_detect
> Wiele wyjaśni.
Ach, dopiero teraz mnie olśniło że dane SPD są w chipie  pamięci EEPROM :)

> Nie widzi chipa i2c. Zwykle da się go znaleźć,
> vide: http://www.richud.com/wiki/Ubuntu_See_Live_RAM_Timings_Decode_DIMMS
Zapuściłem decode-sensors:
"Lastly, we can probe the I2C/SMBus adapters for connected hardware
monitoring devices. This is the most risky part, and while it works
reasonably well on most systems, it has been reported to cause trouble
on some systems.
Do you want to probe the I2C/SMBus adapters now? (YES/no): y
Using driver `i2c-i801' for device 0000:00:1f.3: Intel 82801G ICH7
Module i2c-i801 loaded successfully.
Module i2c-dev loaded successfully."

Takie pytanko - czy te moduły zostały załadowane wcześniej, kiedy system
startował czy teraz, przez decode-sensors?
Teraz próbuję decode-dimms:
"Maja13 jacek # decode-dimms
# decode-dimms version 5733 (2009-06-09 13:13:41 +0200)
Memory Serial Presence Detect Decoder
By Philip Edelbrock, Christian Zuckschwerdt, Burkart Lingner,
Jean Delvare, Trent Piepho and others
No EEPROM found, are you sure the eeprom module is loaded?"

I kicha :) Próbowałem ładować i usuwać te moduły ręcznie, też nic. I
kolejne pytanko - skoro jądro nic nie wie z SPD to jak obsługuje moduł
pamięci? Bo przecież jakoś obsługuje...

> Ale robi się OT, zapraszam na pcol.
Oj, cierpliwości :) jak na razie nikt się nie wcina z pretensjami :)

--
Jacek