Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jaki monitor 10-bitowy?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jaki monitor 10-bitowy?
From: Tomasz Sowa <t.sowa@NOSPAM.ttmath.org>
Date: Sun, 11 May 2014 10:27:39 +0200
Witam, dnia Sat, 10 May 2014 21:21:42 +0200
Marek <precz@spamowi.com> napisał:

> Owszem, masz rację - na wydrukach banding nie występuje.

Źle mnie zrozumiałeś, właśnie też może wystąpić szczególnie że cmyk
ma mniejszy gamut niz rgb. Oczywiście zależy to też od możliwości maszyn
drukarskich. Kiedyś jak pracowałem przy przygotowaniu do druku to do
każdego przejścia tonalnego dodawało się mały szumik. Ba nawet aple
robiło się jako bitmape w photoshopie i dodawało szum (takie info
dostałem od drukarza że mu się lepiej wtedy drukuje). Jak jest teraz to
nie wiem może technika druku poszła bardziej do przodu.

--
Tomek